۱۴۰۴ سه شنبه ۱۳ فروردين

گزارشات هيات مديره

به نام خدا

هیچ چیز ارزشمندی آسان به دست نمی آید. تنها راه رسیدن به نتایج خوب و ماندگار، کار و تلاش مستمر است.

 

ضمن عرض سلام و تشکر از اعتماد و انتقادهای سازنده اعضای محترم، به استحضار می رساند با برگزاری مجمع در تاریخ 15 اردیبهشت ماه 98 فعالیت هیات مدیره منتخب با رویکرد ساماندهی کار خود را را شروع که گزارش آن تقدیم حضور می گردد.

* لازم به ذکر است که هیات مدیره جدید در تاریخ 1398/5/6 به صورت رسمی در سامانه ثبت اسناد تایید گردید ولیکن با توجه به اهتمام هیات مدیره، اعضا به صورت غیررسمی فعالیت خود را از همان ابتدا شروع نمودند. در ذیل اهم اقدامات انجام گرفته از ابتدا تا کنون ارائه می گردد.

 

- پیگیری ایجاد رمپ ورودی بزرگراه شهید کشوری

- برگزاری مناقصه و عقد قرارداد تسطیح جای بلوکها

- پیگیری اخذ پروانه و تراکم

- پیگیری اسناد زمین های تعاونی مسکن

- انتخاب مشاور حقوقی و بررسی مشکلات حقوقی

- انتخاب ناظر فنی و نقشه بردار

- راه اندازی وب سایت تعاونی مسکن

 

1- پیگیری ایجاد رمپ ورودی بزرگراه شهید کشوری

 موضوع مهم و اصلی که به عنوان چالش تعاونی ها مطرح بود، بحث ایجاد رمپ ورودی از بزرگراه شهید کشوری بود که باعث شده بود که عملیات سنگ برداری و خاکریزی با مشکل مواجه شود از ابتدای شروع به کار هیات مدیره بررسی جوانب کار آغاز و مشاوره ها و رایزنی های بسیاری از مجاری مختلف صورت پذیرفت که طی چندین جلسه با معاونت های حمل و نقل و ترافیک و فضای سبز شهرداری و بازدید شهردار محترم اصفهان از منطقه و دستور مستقیم شهردار به معاونت های مربوطه مجوزهای لازم صادر و خوشبختانه عملیات اجرایی آن نیز آغاز گردید. لازم به ذکر است که برای ایجاد این رمپ تعداد زیادی اصله درخت باید جابجا گردد. اجرای این طرح موجب سهولت عملیات آماده سازی و حمل مصالح و خروج احجام خاکی شده و گامی بسیار مهم جهت شروع عملیات های بعدی می باشد. هم اکنون دسترسی کارگاهی ایجاد گردیده و مشکل تردد برطرف گردیده است.

 

موارد قابل ذکر در پروسه پیگیری رمپ ورودی شهید کشوری

1)      جلسه با جناب آقای صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای

2)      بازدید شهردار محترم اصفهان و دستور ویژه به معاونت های مربوطه در تاریخ 98/2/26

3)      جلسه با شهردار محترم اصفهان و دستور ویژه به شهردار منطقه 6 مبنی بر حمایت از تعاونی مسکن دانشگاه در تاریخ 98/3/4

4)      طرح موضوع و مشکلات پروژه از جمله مشکل تردد کامیون های حمل خاک و مصالح در جلسه مورخ 98/3/23 با شهردار منطقه 6 جناب آقای برکت

5)      حضور در پروژه جهت بازدید از مراحل اجرایی در تاریخ 98/3/26

6)      اجرای خاکریزی جهت احداث گذر موقت در تاریخ 98/4/12

 

2- برگزاری مناقصه و عقد قرارداد تسطیح جای بلوکها

موضوع مهم دیگر مربوط به تسطیح جای بلوکها می باشد با توجه به اینکه بخشی از زمین های دانشگاه بر روی بلندی  قرار گرفته است و ایجاد گذر از وسط این تپه امکان پذیر نبوده لازم بود که مناقصه جای بلوکها هرچه زودتر برگزار ‌گردد تا کل تپه به صورت یکجا برداشته شود که هزینه اضافی به اعضای تعاونی تحمیل نگردد لذا تعاونی با توجه به اینکه ساختار برگزاری مناقصه در آن تعریف نشده بود تلاش زیادی نمود تا ضمن تهیه موارد فنی مربوط به برگزاری مناقصه،  هر چه سریعتر انجام گردد و بحمداله مناقصه در نیمه شهریورماه انجام و پیمانکار مشغول عملیات سنگ‌برداری گردید.

 

موارد قابل ذکر در پروسه برگزاری مناقصه جای بلوکها

1- برگزاری چندین جلسه با ناظر فنی تعاونی جهت برگزاری مناقصه

2- استخراج و تهیه جداول مربوط به مناقصه

3- آماده نمودن  اسناد مربوط به مناقصه

4- آگهی مناقصه و خرید اسناد مناقصه از تاریخ 98/5/15 لغایت 98/5/22

6- بازگشایی پاکت های مناقصه و اعلام برنده مناقصه در تاریخ 98/6/2

7- عقد پیش نویس قرارداد سنگ برداری جای بلوکها در تاریخ 98/6/3

8- آماده نمودن قرارداد قطعی با پیمانکار

9- مشارکت تعاونی مسکن صدا و سیما در مناقصه با مدیریت و اجرای تعاونی مسکن دانشگاه

* لازم به ذکر است پیمانکار از زمین دانشگاه تاکنون حدود 20 هزار متر مکعب سنگ برداشت و تخلیه نموده است.

 

3- پیگیری اخذ پروانه و تراکم

در خصوص اخذ پروانه و تراکم ابتدا باید بحث مربوط به تفاهم با شهرداری برطرف می شد که بحمداله این توافق حاصل گردید ولیکن هیات مدیره از ابتدا به دنبال اخذ پروانه و تراکم با تخفیفی که اسفندماه سال گذشته شهرداری میداده، بوده و با جلسه های که اعضای هیات مدیره با شهردار محترم اصفهان داشتند ایشان عنوان نمودند که تخفیفی که شب عید به صورت نقدی انجام شد دارای مصوبه از شورای شهر بوده است لذا جهت اخذ تخفیف به تعاونی باید از شورای شهر مصوبه دریافت کنند که ایشان اشاره کردند که این مسیر را جهت بهره مندی تعاونی جهت دریافت مجوز طی کنند انشاءاله که به زودی اجرایی گردد. در ضمن جهت دریافت پروانه نیاز به طراحی پلانهای معماری پروژه می باشد که در این ارتباط جلساتی با دفتر فنی جناب آقای دکتر زینلیان و تیم مشاوران انجام گردیده و این شرکت تعاونی در حال ورود به انتخاب مشاور طراحی می باشد که انشاءاله بزودی مقدمات آن اجرایی می گردد.

 

4- پیگیری اسناد زمین های تعاونی مسکن

یکی از مباحث مهمی که برای تعاونی وجود دارد بحث پیگیری و اخذ اسناد مالکیت مربوط به زمین های تعاونی می باشد که برای این منظور جلسات و پیگیری های مختلفی با سازمان مسکن و شهرسازی انجام گرفته است و مجوزهای لازم جهت ثبت آماده گردیده تا انشاء اله بزودی بتوانیم اسناد زمین ها را دریافت نماییم.

 

موارد قابل ذکر در پروسه پیگیری اسناد زمین های تعاونی

1- دریافت نامه از مسکن و شهرسازی خطاب به سازمان ثبت اسناد و املاک جهت تأیید نقشه ها و بارگذاری درسامانه ثبت جهت صدور سند قطعات

2- تعیین نوبت بازدید در شهریور ماه

3- اجرای طرح شمیم توسط پیمانکار

4- پیگیری اصلاح نقشه در بخشهایی که با کدهای UTM  موجود مغایرت وجود داشت

5- اصلاح تداخل محدوده دو تعاونی سپاه و پلیس قضایی با یکدیگر

 

5- انتخاب مشاور حقوقی و بررسی مشکلات حقوقی

در خصوص پرونده های حقوقی جاری شرکت تعاونی و قراردادهای منعقده با پیمانکاران نیاز به یک مشاور حقوقی مجرب و مورد اعتماد احساس می شد که اقدام لازم در این خصوص با جلسات مختلف و رایزنی های زیادی صورت پذیرفت و توانستیم با یکی از وکلای دادگستری اصفهان قراردادی منعقد نماییم. و در اکثر موضوعات و قراردادهای در دست اقدام تعاونی با مشورت و نظر مشاور حقوقی اقدام نماییم.

 

6- انتخاب ناظر فنی و نقشه بردار

پس از انتخاب هیات مدیره جدید با توجه به قرارداد معابر که توسط دانشگاه علوم پزشگی برگزار شده بود در آن مقرر شده بود یکی از طرف های دستگاه نظارت معابر دانشگاه اصفهان می بود که متاسفانه هیچ ناظر فنی  از طرف دانشگاه اصفهان وجود نداشت لذا رایزنی جهت استفاده از یک ناظر فنی آغاز شد و شرکت یک نفر ناظر فنی به شرکت تعاونی علوم پزشکی معرفی نمود که بر عملیات تسطیح معابر نظارت داشته باشد پس از قرارداد جدید که توسط تعاونی دانشگاه برگزار شد جهت برداشت احجام نیاز به یک نقشه بردار بود که پس از رایزنی با جناب آقای دکتر زینلیان یک نفر به عنوان نقشه بردار در پروژه مستقر گردید.

 

7- راه اندازی وب سایت تعاونی مسکن

تعاونی مسکن دانشگاه با هدف اطلاع رسانی بهتر شامل بخش های اخبار ، اطلاعیه ها، مناقصه ها، گالری تصاویر و ... نیازمند طراحی یک وب سایت می بود که بحمداله در مردادماه راه اندازی و بارگزاری گردید

در پایان ضمن تشکر و حوصله اعضای تعاونی مسکن به اطلاع می رساند که هیات مدیره منتخب در این مدت با صرف زمان 560 نفر ساعت پیگیر مسائل بوده اند  که امیدواریم با پشتیبانی و کمک همکاران  شاهد پیشرفت روزافزون پروژه باشیم . والسلام

تاریخ به روز رسانی:
1398/07/21
تعداد بازدید:
1881
دانشگاه اصفهان
آدرس: دانشگاه اصفهان -  جنب سایت مرکزی کامپیوتر ساختمان انجمن ها و تشکل ها- تعاونی مسکن کارمندان دانشگاه اصفهان
کدپستی:
تلفن:37932718
Powered by DorsaPortal